Barselsvikar til indskoling og SFO på Havdrup Skole

dato

En af vores faste pædagoger går på barsel i juni måned, og derfor søger vi en barselsvikar.

Vi modtager nye børn den 1. april, som skal starte i 0. klasse efter sommerferien. Dine opgaver vil fra den 1. april og frem til sommerferien, være at tage imod de nye børn sammen med resten af pædagogerne i SFO’en, hjælpe børnene godt i gang med at gå i SFO, samt arbejde med at opbygge relationer mellem børnene. Lige inden sommerferien bliver børnegrupperne endeligt inddelt i de klasser, som børnene skal starte i efter sommerferien. 

Efter sommerferien kommer du til at udfylde børnehaveassistentfunktionen i en 0.klasse og være i SFO’en om eftermiddagen.

Dine kompetencer:
  • Du har kompetencer til at varetage pædagogisk arbejde. 
  • Du kan navigere i og se gode muligheder for at arbejde med børnene – både i deres fritid og i undervisningen.
  • Du har mod på at drive aktiviteter i SFO’en om eftermiddagen.
  • Du synes det er spændende at arbejde sammen med mange mennesker.

Vi er stolte af vores lokale folkeskole fordi:

På Havdrup Skole vægter vi den pædagogiske opgave lige så højt som den didaktiske. Vi har fokus på at skabe motiverende læringsmiljøer og bæredygtige deltagelsesmuligheder for alle børn gennem en varieret og inspirerende undervisning. Vi prioriterer børnenes fritid og tillægger den høj værdi. Vi tror på, at børn og unge gør det bedste, de kan. 

Vi er en skole præget af en kort vej fra medarbejder til ledelse. Vi vægter dialog og inddragelse højt, da vi tror på, at de gode og meningsfulde løsninger skabes i fællesskab, hvor nysgerrighed og positiv tilgang er understøttende for samarbejdet.

Se vores værdigrundlag længere nede i stillingsopslaget.

Vi søger dig fordi:

Du kan se dig selv ind i Havdrup Skoles børnesyn og værdigrundlag. Du har en god energi og vil bidrage positivt i samarbejdet i SFOen og samarbejdet omkring undervisningen, så vi sammen kan lykkes med skolens kerneopgave: At eleverne lærer mest muligt og trives bedst muligt.

Løn og ansættelsesforhold

Stillingen er på 32 timer om ugen. Tiltrædelse pr. 1. april 2025 

Løn og ansættelse sker efter gældende overenskomst. Der vil blive indhentet børneattest og straffeattest for den person, som ansættes i stillingen.

Ansættelsesproces

Ansøgningsfristen udløber den 25. februar 2025 kl. 23.00. 

Samtaler afholdes løbende.

Bemærk at ved ansøgning til denne type stilling, bliver der hentet børneattest og straffeattest der går 10 år tilbage.

Vil du vide mere

Kontakt SFOleder Morten Ankjær Jensen 56182706

Havdrup skole

Havdrup er en stationsby på strækningen mellem Køge og Roskilde med et stærkt lokalt fællesskab. Det er en by i vækst, da der er udstykket mange nye grunde, og det betyder flere elever til vores skole. Vi har pt. ca. 520 elever fra 0. til 9. klasse samt modtageklasser, og vækst især i indskolingen.  

Havdrup Skole er en superflot skole med mange nye faglokaler. Vi har store grønne udearealer, udekøkken, stilleområder og en ny legeplads til mellemtrinnet. SFOEn er i øjeblikket ved at blive renoveret og vi glæder os til at flytte ind i en flot ny SFO til foråret.

Vi er en skole med fokus på vores værdier: faglighed, trivsel, ansvarlighed og fællesskaber. Vi understøtter et stort professionelt råderum og et ambitiøst arbejdsfællesskab. Der skal være plads til at begå fejl og lære af disse. På skolen har vi en let, effektiv og smidig omgangstone og arbejdsform, hvor vi alle spiller hinanden gode og hjælper hinanden.

Læs mere om Havdrup Skole på https://havdrupskole.aula.dk/

Vores kerneopgave og vision

Havdrup Skoles kerneopgave er, at eleverne lærer mest muligt og trives bedst muligt. Skolens ledelse og personale arbejder målrettet med visionen om, at Havdrup Skole er et tilvalg, – på alle niveauer; for eleverne, forældrene og personalet.

Skolens værdier

På Havdrup Skole har vi fokus på vores værdier: trivsel, faglighed, fællesskab og ansvarlighed.

I praksis betyder det:

Trivsel: 

Alle elever og lærere skal trives, og her er højt til loftet og plads til ideer. 

Vi har fokus på forebyggende trivselsarbejde bl.a. med redskaberne fra Fri for mobberi, og vi har et trivselslokale med redskaber til dette arbejde. 

Elevernes trivsel understøttes ved at der er få og faste lærere og pædagoger i klasserne. 

Vi har et stærkt og tæt brobygningssamarbejde med børnehaverne, så elever oplever tryghed i overgangen til skole/SFO.  Eleverne møder den samme SFO-pædagog fra start i april før 0. klasse til april i 3. klasse. 

På mellemtrinnet arbejdes der med bedre brobygning mellem 3. og 4. klasse, og der er fokus på fællesskabende aktiviteter som f.eks. venskabsklasser og traditioner. 

Udskolingen arbejder med materialet "MOT", der styrker elevernes selvbillede, empati og forståelse sammen med "MOT"-vejlederne. Udskolingseleverne står for en del af skolens trivsel gennem elevrådsarbejdet, skolepatruljen m.m.

Vi arbejder ud fra et ressourceorienteret børnesyn og har haft kursusforløb på alle klassetrin med udgangspunkt i Low Arousal tilgangen.

Faglighed: 

Vi arbejder med co-teaching, hvor der er flere voksne i klassen. Fælles planlægning og faste strukturer understøtter høj faglighed i et tæt kollegialt samarbejde. Vi hjælper hinanden, - det giver en bedre praksis og et bedre arbejdsmiljø. 

Vi har faglige vejledere, der er klar med sparring og målrettede faglige forløb, samt tæt samarbejde i fagudvalg.

Ansvarlighed: 

Vi tager ansvar for hinanden, og vores praksis er et fælles ansvar. Vi er altid på jagt efter de gode løsninger sammen, og alle byder ind med deres perspektiv og hænder. 

Vi har også fokus på, at elever og forældre oplever deres ansvar for skolen og hinanden. Der er et tæt samarbejde mellem lærere og pædagoger i klasseteams (indskolingen) og de ugentlige teammøder (også på mellemtrin og i udskolingen) er fundamentet for arbejdet med eleverne.

Fællesskab: 

Vi bygger på fællesskabet i undervisningssituationer, i frikvartererne, i SFO- og klubtid, og når vi laver særlige forløb. 

Vi har traditioner og faste arrangementer gennem året, som binder skolen sammen, f.eks. åbent hus, venskabsklasser og fordybelsesuger. 

Vi mener, at det er en af skolens allervigtigste opgaver at danne børnene til at være en del af store og små fællesskaber og bidrage konstruktivt til fællesskaberne. 

Vi arbejder i praksis med at finde gode mellemformer, der er tilpasset den enkelte gruppe af børn, og som understøtter det enkelte barns ressourcer i fællesskabet. I personalegruppen er vi sammen om at lave en lidt bedre praksis hver dag. Vi hygger os ind imellem med frokoster og arrangementer for personalet.


I Solrød Kommune gør vi en forskel sammen med borgerne. Vi arbejder for at virkeliggøre byrådets vision om, at Solrød skal være det bedste sted at leve og bo. Som arbejdsplads er vi et fællesskab, hvor vi løfter opgaverne på tværs af institutioner og afdelinger, og hvor du som medarbejder er en vigtig medspiller. Vi er i bevægelse og har hele tiden fokus på at lære og blive bedre. Vi tager ansvar for at løse opgaverne med blik for helheden, og du har som medarbejder indflydelse på løsningen af opgaverne og på din arbejdsplads.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=21ce084e)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Solrød Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Solrød Kommune, Skolevej, 4622 Havdrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-02-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/2ac689b7-d4ab-49c4-8c03-9e8015ec6004

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet